wtorek, 20 marca 2012

Zupa

Zupa pomidorowa z serkiem mascarpone



Dawno nie robiłam zup, aż w końcu stwierdziłam, że trzeba by jakąś zrobić. Chodziła za mną pomidorowa, ale nie taka zwykła gotowana na kościach lub mięsie. Przeglądałam strony internetowe i znalazłam idealny przepis, pomidorówka z serkiem mascarpone.

Składniki
- 2 puszki pomidorów (zastąpiłam przecierem pomidorowym)
- 2 marchewki
- pietruszka
- cebula
- 3 ząbki czosnku
- 2 łyżki bazylii świeżej (nie miałam, dałam suszoną)
- 2 łyżki świeżego tymianku
- 1/2 łyżeczki cukru
- 3 łyżki serka mascarpone (może być więcej)
- 1 łyżka oliwy z oliwek
- 1/2 l bulionu
- sól
- pieprz czarny

Rozgrzać oliwę, cebulę pokroić w kostkę, zeszklić na wolnym ogniu. Dodać posiekany czosnek i chwilkę poddusić. Dodać koncentrat (lub pomidory), bazylię i cukier, razem dusić co jakiś czas mieszać.
Pokrojoną w kostkę marchewkę i pietruszkę ugotować w bulionie. Gdy warzywa będą miękkie, dodać pomidory. Doprawić solą i pieprzem, dodać listki tymianku. Po czym zmiksować.
Włożyć do zupy serek mascarpone, wymieszać i podawać gorącą z makaronem lub ryżem ( ja dałam bez niczego).



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz