piątek, 23 marca 2012

Deser

Jabłka w sosie waniliowym



Uwielbiam wanilię, za smak za zapach. Gdy znalazłam ten przepis od razu wiedziałam, że muszę go zrobić. I nie żałuję nic a nic, wyszedł przepyszny, nawet zasmakował mojej dwuletniej córeczce:) (ona mało co je:)).
Znalazłam ten przepis na Tasty blog.

Składniki
- 2 duże jabłka
- 1 łyżka cukru

Sos waniliowy
- 2 szklanki mleka
- 1 żółtko
- 1 opakowanie cukru waniliowego (dałam z prawdziwą wanilią)
- 2 łyżki cukru
- 1 łyżka mąki ziemniaczanej


Mąkę ziemniaczaną rozdrabniamy z 4 łyżkami zimnego mleka. Resztę mleka zagotowujemy z cukrem, cukrem waniliowym, roztrzepanym żółtkiem, cały czas mieszamy żeby się nie przypaliło. Następnie wlewamy mieszankę mąki i mleka (mieszamy szybko, aby nie było grudek), i zagotowujemy, cały czas mieszając. Sos odstawiamy z ognia. 
Jabłka obieramy kroimy na ćwiartki i oczyszczamy. Owoce wrzucamy do rondla zalewamy wodą, tal, aby były przykryte, dodajemy łyżkę cukru i zagotowujemy.
Jabłka przekładamy do salaterek i polewamy sosem.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz