sobota, 24 marca 2012

Jajka

Jajka faszerowane tuńczykiem


Za dwa tygodnie święta, więc postanowiłam pokazać Wam parę rzeczy, jakie zagoszczą u mnie na stole. W tym roku wprawdzie na święta jedziemy do mojego taty, ale trochę rzeczy zrobię. Zacznę od jajek. Dziś przedstawię Wam jajka faszerowane tuńczykiem. Znalazłam ten przepis na blogu Uwielbiam Gotować, i od razu wiedziałam, że muszę go zrobić, ponieważ uwielbiam połączenie jajka i tuńczyka. Dla mnie jest to poezja smaku:).



Składniki
- 7 jajek
- puszka tuńczyka w oleju
- szczypiorek
- majonez
- sól
- pieprz

Jajka gotujemy na twardo, studzimy i obieramy. Kroimy jajka wzdłuż na pół, po czym wyciągamy ostrożnie żółtka i przekładamy je do salaterki. Gdy wyciągniemy wszystkie żółtka do salaterki dodajemy tuńczyka trochę go odsączamy z oleju, dodajemy pokrojony szczypiorek. Przyprawiamy do smaku solą i pieprzem. Na końcu dodajemy majonez (około 3 łyżek), i mieszamy. Gdy jest już gotowe wkładamy na białka do wgłębienia po żółtkach, ale ciut więcej niż owe wgłębienie. Najlepiej smakuje schłodzone, podane z kleksem majonezu lub ketchupu.



1 komentarz: