środa, 14 marca 2012

Przekąski

Roladki z bakłażanem i papryką, nadziewane serem feta


Dziś mam jakiś ciężki dzień, chyba przez tą pogodę jest szaro, buro i ponuro:/. Spać mi się chce i głowa mnie boli! Wiosna coś o nas zapomniała:(. 
Zrobiłam dziś roladki z warzyw, wypatrzyłam je w programie "Rewolucja na talerzu". Muszę powiedzieć, że pierwszy raz w życiu jadłam bakłażana i bardzo mi zasmakował, na pewno będę go częściej używać.

Składniki
- bakłażan
- papryka czerwona
- sok z cytryny
- ser feta (pół kostki)
- tymianek

Paprykę myjemy i wkładamy do piekarnika na około 45 minut, 180 stopni.
Bakłażana kroimy wzdłuż na bardzo cienkie plastry. Po pokrojeniu posolić go, i gdy puści sok, tak mniej więcej  po 20 minutach zalać wodą, i wysuszyć na ręcznikach papierowych. Po wysuszeniu włożyć do piekarnika na 20 - 25 minut, 180 stopni.
Po wyciągnięciu z piekarnika z papryki ściągnąć skórkę (mi coś kiepsko szło), pokroić na cztery części. Włożyć fetę, posypać tymiankiem, zwinąć (żeby się trzymało można spiąć patyczkiem), i polać sokiem z cytryny.
Z bakłażanem robimy to samo, wkładamy fetę, posypujemy tymiankiem, zwijamy i kropimy sokiem z cytryny.




4 komentarze:

  1. Aby skórka zeszła z upieczonej papryki, należy zaraz po upieczeniu włożyć ją do worka foliowego i pozostawić do ostygnięcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za podpowiedź:), człowiek uczy się całe życie!

      Usuń
  2. Ja dodaję jeszcze roztarty czosnek z oliwą i czasem zielonej pietruszki odrobinkę! Mniam! Ale zrobiłaś mi smaka! Buziaki! aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za podpowiedź na pewno wypróbuję:)

      Usuń