czwartek, 15 marca 2012

Sałatka

Sałatka z bakłażanów i pomidorów


Długo nie robiłam sałatek, a jak teraz zaczęłam to nie mogę skończyć:). Przepis ten dostałam od taty. Nie wiem czy pamiętacie kiedyś były takie wydzierane kalendarze? Teraz pewnie rzadko kto ich używa:). I właśnie ten przepis, pochodzi z jednego z nich.
Sałatka jest wspaniała, jak ostatnio mówiłam zakochałam się w bakłażanie, a ta sałatka go zawiera, mniam:)

Składniki
- 300 g bakłażana (dałam jeden mały)
- 3 pomidory
- papryka czerwona
- 4 jajka (ugotować)
- pół cebuli
- oliwa
- 3 łyżki suszonego oregano
- sól

Sos
- sok z jednej cytryny
- 2 łyżki startego żółtego sera


Bakłażana umyć i pokroić w grubą kostkę.  Posolić i odstawić na kilkanaście minut. Wyłożyć na sito i odcedzić gorzki sok, który wydzieliły. Osuszyć na papierowym ręczniku. Usmażyć na gorącej oliwie. Pomidory umyć, sparzyć, obrać i pokroić w cząstki. Jajka ugotować i pokroić w większą kostkę. Paprykę upiec w piekarniku (ja włożyłam na palnik gazowy, i obkręcałam żeby każda strona była przypieczona. Włożyłam gorącą do worka i czekałam aż ostygnie. Wtedy skórka lepiej schodzi.) i pokroić w kawałki. Cebulę pokroić w kostkę. Wymieszać składniki, posypać solą i oregano, skropić oliwą.
Utarty ser, połączyć z sokiem z cytryny i dodać do sałatki.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz