piątek, 16 marca 2012

Ciasto

 Ciasto bananowe


Wczoraj przyjechała do mnie moja siostra z mężem i synkiem Franusiem na kawkę. Więc postanowiłam upiec ciasto. Ciągle robię muffinki, więc stwierdziłam, że trochę nudno, ciągle jeść to samo. Znalazłam fajny przepis na ciasto bananowe na blogu Kuchnia Bazylii. Jest proste, szybkie i zniknęło w ciągu pół godziny, albo jeszcze szybciej:).

Składniki
- 3 duże banany
- 1,5 szklanki mąki
- 0,5 szklanki cukru brązowego
- 75 g masła
- jajko
- cukier waniliowy (dałam 2 łyżki)
- łyżeczka sody
- szczypta soli


Banany zgnieść widelcem. Dodać do nich cukier brązowy, cukier waniliowy, masło jajko - dokładnie wymieszać, ja zrobiłam mikserem. Po tym wsypać mąkę, już wcześniej wymieszaną z sodą i solą. Mieszać, aby powstała gładka masa. Wlać do formy posmarowanej masłem, i posypanej mąką lub bułką tartą (ja wyłożyłam papierem do pieczenia). Piec w 180 stopniach, 60 minut.



1 komentarz:

  1. Podziwiam każdego komu wychodzi ciasto bananowe :). Nie mam do niego "ręki" :) Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń