poniedziałek, 12 marca 2012

Czekolada

Czekoladowe krówki

Przepis na tę czekoladę mam z programu Nigelli Lawson. Pierwszy raz robiłam ją na Święta Bożego Narodzenia, ale tak zasmakowała mojej rodzinie, że robię ją często. Tym razem mój Szwagier miał imieniny i zażyczył sobie na prezent własnie to.


Składniki
- 350 g gorzkiej czekolady
- puszka skondensowanego mleka (400g)
- 2 łyżki stołowe masła
- 150 g obranych pistacji, lub orzechów (ja tym razem robiłam bez niczego, takie było życzenie imieninowe:))


Czekoladę połam na mniejsze kawałki, przełóż do rondla. Wlej mleko z puszki, dodaj masło. Podgrzej, mieszając, na jednolitą masę. Rozbij pistacje na mniejsze kawałki, dodaj do masy czekoladowej. Wymieszaj. Rozprowadź w kwadratowej formie, wyrównaj powierzchnię. Wstaw do lodówki, zostaw do stężenia (najlepiej na całą noc).  Po stężeniu pokroić na mniejsze kawałki, schować w małe torebki foliowe i przechowywać w lodówce.






3 komentarze: