wtorek, 22 maja 2012

Pizza

Pizza z tuńczykiem i jajkiem




Ostatnio dość często robię pizze, dlatego bo się szybko robi i jest smaczna. I wbrew pozorom wychodzi taniej niż byśmy zamówili. Zawsze robię większą ilość ciasta i wychodzą mi trzy pizze, które mrożę i mam na później gdy nie mam czasu robić obiadu, albo mi się nie chce bo jest gorąco jak dziś:). 


Składniki

Ciasto:
- 900 g mąki
- 1,5 szklanki wody ciepłej
- 6 g drożdży (więcej niż pół paczki)
- 1,5 łyżeczki soli
- 6 łyżek oliwy

Dodatki
- puszka tuńczyka
- puszka kukurydzy Bonduelle
- 5 jajek
- ser żółty
- koncentrat pomidorowy
- przyprawa do pizzy RAMI
- cebula



Ciasto
Do miski wsypujemy mąkę, robimy w niej dziurę wlewamy pół szklanki wody, pół łyżeczki soli i kruszymy drożdże. Zasypujemy trochę mąką aby wyszedł zacier, odstawiamy żeby wyrosło. Później dodajemy resztę wody, soli i oliwę. Wszystko mieszamy i wyrabiamy ciasto. Rozkładamy na blachy.

Na cieście rozsmarowuję koncentrat pomidorowy i posypuję przyprawą do pizzy. Następnie układam cebulę, tuńczyka, kukurydzę i na sam wiech jajka. Posypuję startym żółtym serem.
Wkładam do piekarnika na 200 stopni na około 30 minut.





4 komentarze:

  1. Tez często robię pizzę ostatnio. Twoja pysznie wygląda !
    Dostałam Twoje namiary od Chantel. Chcę zrobić spotkanie blogerów z Poznania i okolic. Jeśli masz ochotę, napisz do mnie - grazyna0071@wp.pl. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy23 maja, 2012

    uwielbiam pizze

    OdpowiedzUsuń
  3. Spróbowałam Twojego przepisu na ciasto bo dodatki już dałam troszkę inne (wiadomo według uznania kto co lubi) i rzeczywiście ciasta wyszło sporo i musiałam zamrozić i fajnie bo gdy następnym razem najdzie nas ochota na pizze to już mam zrobione. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak widać pizza może występować w wielu odmianach i z mnóstwem ciekawych dodatków :)

    OdpowiedzUsuń