piątek, 18 maja 2012

Dżem

Dżem  rabarbarowo - truskawkowy




Męczę Was tym rabarbarem, wiem o tym ale musicie jeszcze troszkę wytrzymać:). Uwielbiam rabarbar, dlatego korzystam dopóki jest, i kupuję też dlatego bo jest tani. Kolejny dżem z mojej kolekcji zapraw, tym razem z truskawkami. 




Składniki
- około 700 g rabarbaru
- 450 g truskawek mrożonych
- cukier żelujący kilogram + 5 łyżek


Truskawki odmroziłam i zasypałam cukrem. Następnie obrałam i umyłam rabarbar, dorzuciłam do truskawek, posypałam cukrem i odstawiłam na około godzinę (można odstawić na całą noc). Po godzinie przesypałam do garnka o grubym dnie, i postawiłam na gazie. Gotowałam pod przykryciem na wolnym ogniu 30 minut, żeby odparował sok. Po tym czasie wrzuciłam resztę cukru, i gotowałam aż zgęstniał, mi zajęło to 15 minut. Wyszło mi 2 słoiczku po 200 ml, oraz 3 słoiczki po 500 ml.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz