środa, 16 maja 2012

Muffinki

Muffinki z rabarbarem




Pogoda dziś brzydka, na targ za daleko, więc stwierdziłam że pójdę do osiedlowego warzywniaka zobaczyć czy jest rabarbar i po ile. I trochę się zszokowałam ponieważ był o połowę tańszy niż na targu. Zawsze mi się wydawało, że to właśnie na targu jest taniej.


Składniki
- 2 szklanki mąki
- 3/4 szklanki cukru
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 100 ml oleju
-  szklanka mleka
- jajko
- rabarbar 4 sztuki




Najpierw obrałam dwie sztuki rabarbaru, umyłam , włożyłam na patelnie zasypałam cukrem i chwilę podsmażyłam aby zmiękł. Włożyłam na talerz aby ostygło.

W jednej misce mieszamy mąkę, cukier i proszek do pieczenia. Mleko, olej, jajko mieszamy w drugiej misce. Kolejne dwie sztuki rabarbaru obrałam, umyłam i pokroiłam w centymetrowe plasterki. Suche składniki wsypujemy do mokrych i mieszamy tak długo aż się wszystko połączy. Po pomieszaniu dodałam do ciasta rabarbar usmażony i znów przemieszałam.
Następnie włożyłam ciasto do papilotek, i na górę po trzy sztuki rabarbaru.
Piekłam w 200 stopniach, około 25 minut.
Wyszło mi 14 babeczek.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz