czwartek, 17 maja 2012

Dr Oetker

Dr Oetker - recenzja babek

Nie wiem dlaczego, ale za każdym razem gdy robię babkę to wychodzi z zakalcem. Próbowałam już tylu przepisów i zawsze to samo:(. Ostatnio nawet tak się tym zdenerwowałam, że przez dwa lata w ogóle ich nie piekłam!!!
Ale gdy w paczce od Dr Oetker zobaczyłam babki to się ucieszyłam. I faktycznie wyszły bez zakalca!




Na pierwszy plan poszła babka o smaku cytrynowym. Wyszła przepyszna bez zakalca, mocno czuć było smak cytryny (ale nie kwaśny). Była mokrutka w środku i długo trzymała świeżość.
Do przyrządzenia tej babki, musiałam dodać: 2 jajka, 100 g margaryny oraz 100 ml mleka.
Piekłam w temperaturze 180 stopni około godziny, i faktycznie ten czas wystarczył bo się upiekła i ładnie wyrosła. Polałam ją polewą mleczna, również Dr Oetker.




Drugą babką jaką zrobiłam była babka : Moja babka z płatkami czekolady.




Ta babka też wyszła przepyszna, długo trzymała świeżość. Do przyrządzenia tej babki, musiałam dodać, składniki na ciasto: 3 jajka, 125 g margaryny, 50 ml mleka. Z kolei do polewy potrzebne było: 50 g margaryny 2 łyżki mleka.
Na ciasto wszystkie składniki musiałam zmiksować, i po miksowaniu dodać płatki czekolady i delikatnie wymieszać. Piekłam w 180 stopniach około 60 minut i tak jak poprzednio ten czas wystarczył na upieczenie:).
Polewę przygotowałam w rondelku, rozpuściłam margarynę, dodałam mleko. Dorzuciłam polewę chwilę pomieszałam i było gotowe. Bankę posypałam kolorową posypką cukrową.








2 komentarze:

  1. Anonimowy17 maja, 2012

    Którą bardziej polecasz? Jest chyba jeszcze wersja z kokosem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tej z kokosem nie jadlam, ale zdecydowanie polecam ta z platkami czekolady!:)

      Usuń