sobota, 4 maja 2013

Ciasto cytrynowe



Nie wiem jak Wy ale ja ciasta cytrynowe uwielbiam:). Gdy zobaczyłam ten przepis na blogu Niebieskiej Pistacji, wiedziałam, że szybko je zrobię. Ciasto wyszło pyszne mocno cytrynowe. Jedyne co mi przeszkadzało to to że szybko zrobiło się twarde i to że jest ciastem bardzo zbitym.
Do wycięcia cytryn i zrobienia kwiatka użyłam "przydasiów" z Fackelmanna.


Składniki
- 5 jaj
- 100 g masła
- skórka i sok z dwóch dużych cytryn
- 3/4 szklanki cukru
- 5 łyżek jogurtu naturalnego
- 2 szklanki mąki
- 1 szklanka mąki ziemniaczanej
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia


Miękkie masło ucieramy z cukrem na puszystą masę. Dodajemy żółtka i dalej ucieramy. Wsypujemy obie mąki i proszek do pieczenia. Miksujemy cały czas. Dodajemy sok i skórkę z cytryny oraz jogurt naturalny dalej miksując. W drugiej misce ubijamy białka na sztywno, dodajemy do masy i delikatnie mieszamy. Ciasto przelewamy do keksówki i pieczemy w 180 stopniach około godziny.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz