poniedziałek, 11 czerwca 2012

Kompot na zimę

Kompot na zimę z rabarbaru




Jak ostatnio już wspominałam dostałam pełno rabarbaru, więc postanowiłam zrobić między innymi kompoty na zimę. W sumie robi się je szybko, najgorzej jest z obieraniem tego rabarbaru:), ale dałam rade.




Składniki
- 1,5 kilograma rabarbaru
- 20 łyżek cukru
- 10 goździków
- 3 litry wody
- 5 słoików




Rabarbar obrać, umyć i wysuszyć. Kroić mniej więcej w centymetrowe kawałki. Do wyparzonych i dobrze umytych słoików wkładamy do 3/4 wysokości rabarbar. Do każdego słoika dodajemy po dwa goździki i 4 łyżki cukru. Do garnka nalewamy około 3 litrów wody i zagotowujemy. Gdy woda będzie się gotować zdejmujemy garnek z ognia i nalewamy wodę ostrożnie do słoików. Słoiki zakręcamy i stawiamy do góry dnem. Ja jeszcze na drugi dzień je pasteryzowałam w garnku od zagotowania wody 15 - 20 minut.



1 komentarz:

  1. Kompoty to na prawdę fajna sprawa. Ja zrobiłam truskawkowo-rabarbarowe, ale rabarbaru nie obierałam. I teraz się zastanawiam, bo wydawało mi się że to właśnie dzięki skórce robi się ten czerwony kolor. No ale już za późno, bo słoiki gotowe :) jak masz ochotę to są tutaj... hendaleko.blogspot.com pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń