wtorek, 26 czerwca 2012

Dżem porzeczkowo - malinowy



Dostałam od teściowej ostatnio trochę czerwonych porzeczek i malin, i jakoś tak nie miałam ochoty ich zjeść więc postanowiłam zrobić dżem. Muszę przyznać że wyszedł znakomity:), nie spodziewałam się aż takiego efektu!


Składniki
- 400 g czerwonych porzeczek
- 300 g malin
- 700 g cukru żelującego



Po umyciu i obraniu owoców, włożyłam je do garnka i zasypałam trochę cukrem aby puściły sok i odstawiłam na całą noc. Następnego dnia postawiłam na gazie i gotowałam około 30 minut żeby odparował sok. Po 30 minutach wsypałam resztę cukru i gotowałam jeszcze przez 15 minut. Po tym czasie przelewałam dżem do wyparzonych słoików, zamykałam i ustawiłam do góry nogami:).
Wyszły mi 3 słoiczki po 300 ml i jedna miseczka.





2 komentarze:

  1. super, warte wypróbowania :) z tym, że muszę go przetrzeć jeszcze przez sito, bo mąż nie toleruje pestek w dżemach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O rety jak pysznie wygląda! a ostatnio często zajadam się dżemem :)

    OdpowiedzUsuń