poniedziałek, 11 lutego 2013

Pikantne muffiny z kurczakiem, fetą i suszonym pomidorem



Powiem tak takich dobrych wytrawnych muffinek w życiu nie jadłam:). Wyszły wspaniałe, feta świetnie połączyła się z suszonym pomidorem i kurczakiem, coś niesamowitego:). Poezja smaku, były tak dobre, że nie raz zagoszczą u mnie na stole. Przepis ten znalazłam na blogu Uwielbiam Gotować, tam w przepisie były oliwki ja zastąpiłam je piersią z kurczaka, ponieważ oliwek nie znoszę.


Składniki
- 275 g mąki
- 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- szczypta soli
- 1/2 łyżeczki pieprzu u mnie ziołowy
- 2 łyżeczki suszonej bazylii
- 1 łyżeczka słodkiej papryki
- pół łyżeczki suszonego chili w płatkach
- 125 ml mleka
- 150 ml jogurtu
- 1 jajko
- 6 łyżek oleju u mnie z pomidorem, bazylią i czosnkiem
- 150 g fety
- 160 g piersi z kurczaka
- około 20 sztuk suszonego pomidora z zalewy

Pierś z kurczaka smażymy na łyżce oleju.
W jednej misce mieszamy suche składniki, a w drugiej misce mokre składniki. Do mokrych składników dodajemy fetę, kurczaka i suszonego pomidora. Suche składniki przesypujemy do mokrych i mieszamy żeby składniki się połączyły.
Pieczemy w 190 stopniach, około 30 minut.



2 komentarze: