środa, 1 sierpnia 2012

Ogórki kiszone



Muszę Wam się przyznać, że pierwszy raz w tym roku zrobiłam sama ogórki kiszone:). A to za sprawą firmy Marsyl, od której dostałam do przetestowania, przyprawę do ogórków kiszonych. Bałam się zawsze kiszenia ogórków a to takie łatwe, szybkie i przyjemne.


Składniki
- 3 kilogramy ogórków
- sól (ja daję na litr wody 1,5 łyżki soli)
- przyprawa do ogórków Marsyl
- słoiki




Ogórki umyłam i wkładałam do słoika. Miałam słoik 3 litrowy i 1,5 litrowy, więc na słoik 3 litrowy zagotowałam 2 litry wody z 3 łyżkami soli. Na ten większy słoik musiałam dać 3 łyżki przyprawy Marsyl. Na słoik mniejszy ugotowałam litr wody z 1,5 łyżką soli i dałam przyprawy też 1,5 łyżki. Oba słoiki zalałam ciepłą wodą i po 4 dnach ogórki były gotowe do spożycia. Wyszły bardzo dobre, przyprawa do ogórków tej firmy jest godna polecenia.






1 komentarz: