czwartek, 2 sierpnia 2012

Ciasto na pizzę



Każdy przepis na ciasto ma inny, każdy robi je inaczej. Ja ten przepis dostałam od mojej teściowej. Jest łatwy i szybki w przygotowaniu. ciasto wychodzi fajne, łatwo się rozciąga na blachę i na szczęście nie jest twarde.


Składniki
- 900 g mąki
- 1,5 szklanki wody ciepłej
- 6 g drożdży
- 1,5 łyżeczki soli
- 6 łyżek oliwy


Wsypujemy mąkę robimy w niej dziurę wlewamy pół szklanki wody, pół łyżeczki soli i kruszymy drożdże. Zasypujemy trochę mąką aby wyszedł zacier, odstawiamy żeby wyrosło ( u mnie to trwa około 15 minut). później dodajemy resztę wody, soli i oliwę. Wszystko mieszamy i wyrabiamy ciasto. Rozkładamy na 3 blachy.
Piekę pizze w 200 stopniach około 30 minut.




2 komentarze:

  1. dobre ciasto to podstawa dobrej pizzy

    OdpowiedzUsuń
  2. Co za zbieg okoliczności! Dziś u mnie również pizza :)

    OdpowiedzUsuń