poniedziałek, 14 października 2013

Zupa krem z kalafiora



Ostatnio mam fazę na zupy, więc trochę sobie z nimi kombinuję. Przepis ten znalazłam na stronie Ugotuj.to


Składniki
- kalafior
- pietruszka
- marchewka
- por
- 2 szklanki mleka
- 3 szklanki bulionu
- 2 łyżki oleju
- szczypta gałki muszkatołowej
- szczypta imbiru
- sól 
- pieprz
- 1 duży serek topiony


Por pokrój w plasterki, pietruszkę i marchewkę w kostkę. W garnku rozgrzać olej, włożyć por, pietruszkę i marchewkę, posypać imbirem, gałką,  solą i pieprzem. Smażyć warzywa 5 - 7 minut. Wlać mleko i bulion doprowadzić do wrzenia, dodać kalafior podzielony na części. Gotuj na małym ogniu około 30 minut. Lekko przestudzić i zmiksować. Ponownie postawić na małym ogniu, dodać serek topiony. Gdy się rozpuści gotować jeszcze 2 - 3 minuty, doprawić solą, pieprzem i przyprawami.

4 komentarze:

  1. krem z kalafiora - jeden z najlepszych kremów:)

    OdpowiedzUsuń
  2. moja pierwsza zupa - krem! jest WYŚMIENITA! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziś zrobiłam ten krem (mój pierwszy w życiu) i potwierdzam - pyyycha :) choć wciąż mam problemy z przyprawianiem ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń