piątek, 11 października 2013

Racuchy z cukinii



Gdy zobaczyłam ten przepis w książce Nigelli wiedziałam że go szybko zrobię wydawał mi się bardzo interesujący. A do tego połączenie cukinii i sera feta rewelacyjne:).


Składniki
- 4 cukinie
- 5 - 6 dymek - dałam jedną mniejszą cebulę
- 250 g fety
- mały pęczek świeżej pietruszki - posiekanej
- mały pęczek świeżej mięty (pominęłam)
- 1 łyżka suszonej mięty (pominęłam)
- 1 łyżeczka słodkiej papryki
- 140 g mąki
- sól
- pieprz
- 3 jajka - roztrzepane
- oliwa z oliwek do smażenia
- 3 - 4 limonki

Cukinię zetrzeć na grubych oczkach tarki. Rozłożyć ją na ściereczce i pozostawić na około 20 minut, aby się pozbyła nadmiaru soku.
Wrzucić posiekaną cebulę do miski i skruszyć tam fetę. Dosypać pietruszkę i słodką paprykę. Dodać mąkę i doprawić wszystko solą i pieprzem. Stopniowo wlewać roztrzepane jajko i mieszać, aby przed wrzuceniem odsączonej cukinii wszystko dobrze się połączyło. Ciasto może być rzadkie i grudkowate - takie ma być.
Na dużej patelni rozgrzać oliwę po czym nakładać kopiste łyżki ciasta, rozpłaszczając je lekko. Smażyć na złoty kolor. Na talerzu skropić placuszki limonką.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz