piątek, 19 lipca 2013

Ciasto motyl - jogurtowe z czerwoną porzeczką



Gdy zobaczyłam tą foremkę do ciasta w biedronce musiałam ją kupić. Bardzo mi się spodobała, a przede wszystkim wzięłam ja z myślą o mojej córci - na urodziny jak znalazł:). W niektórych miejscach jak widać trochę mi się przypalił, za długo trzymałam go w piecu. Ale podczas jedzenia nie było tego czuć:). Ciasto wyszło bardzo dobre porzeczki świetnie się w niego wkomponowały. Przepis ten znalazłam na blogu Lawendowy Dom.


Składniki
- 200 g mąki + 1 łyżka
- 1/2 łyżeczki sody
- 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 3 jajka
- 125 g cukru
- 80 g roztopionego masła
- 150 ml jogurtu naturalnego
- 300 g czerwonych porzeczek


Porzeczki umyć i odsączyć. Jajka ubić z cukrem na puszystą masę. Do masy dodawać stopniowo mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i sodą, masło i jogurt. Owoce posypać mąką i dodać do pozostałych składników. Piec w 190 stopniach około 50 minut.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz