środa, 6 marca 2013

Ryba zapiekana pod pastą sezamową



Pierwszy raz rybę zrobiłam w takiej wersji i muszę przyznać, że wyszło bardzo dobre. Pasta sezamowa smakuje mi jak orzechy. Jeżeli ktoś nie próbował to polecam. Przepis ten znalazłam na blogu Smacznie z Joanną. W przepisie u Asi jest na kilogram ryby ja robiłam naokoło 300 gram.


Składniki
- 2 kawałki filetu z ryby
- 3 łyżki pasty sezamowej Ambic
- 1 cebula
- 2 ząbki czosnku
- sól 
- pieprz
- oliwa
- sok z cytryny


Rybę pokroić na grube kawałki, każdy natrzeć pastą przygotowaną z oliwy soli i pieprzu, ułożyć w naczyniu do zapiekania i odstawić.
Cebulę pokroić w kostkę, czosnek posiekać. Rozgrzać oliwę i zeszklić cebulę z czosnkiem.
Tahini wymieszać z sokiem z cytryny na dość gęstą pastę. Doprawić do smaku solą i pieprzem. Jeśli pasta jest gęsta dodać jeszcze soku z cytryny.
Pastę rozsmarować na filetach, przykryć folią aluminiową i zapiekać przez 10 minut w 180 stopniach. Potem folię zdjąć i dopiec aż ryba będzie gotowa około 15 minut.






1 komentarz:

  1. Nigdy się z taką pastą nie spotkałam, brzmi bardzo ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń