piątek, 10 lutego 2012

Oliwa

Oliwa z papryczką chili




Oglądałam ostatnio program kulinarny, tematem przewodnim były oliwy smakowe (ja je tak nazywam). Opowiadali o historii oliwy, jak powstaje, z czego się robi. Ale najbardziej zainteresowało mnie jak samemu w prosty sposób można zrobić oliwę w domu. Więc postanowiłam, że i ja zacznę robić oliwy smakowe, bo są proste do zrobienia, wiem co w nich jest (nie ma konserwantów, ani ulepszaczy), i wbrew pozorom wychodzą taniej niż byśmy mieli je kupić.

Składniki
- butelka
- papryczka chili (na małą butelkę jedna)
- zielony pieprz w kulkach (kilka kulek). Ja niestety nie dostałam zielonego pieprzu (trudno go dostać) i dałam parę kulek zwykłego czarnego pieprzu, ale może też być na przykład kolorowy, kto co lubi


Do butelki włożyć całą papryczkę i parę kulek pieprzu, zalać oliwą. Odstawić na około dwa tygodnie. Potem można używać do smażenia mięs czy sałatek.




1 komentarz:

  1. Ja to bym wygrzebałą sam zielony z kolorowego ;) Fajny pomysł, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń