czwartek, 9 lutego 2012

Muffinki:)

Muffinki czekoladowe



Jakieś dwa miesiące temu kupiłam sobie blachę do muffinków, zakochałam się w tych babeczka od pierwszego wejrzenia. Po pierwsze dlatego, że są przepyszne, po drugie są bardzo łatwe w przygotowaniu, po trzecie są w miarę tanie. W ciągu tych dwóch miesięcy wypróbowałam na razie tylko dwa przepisy, ale mam zamiar kształcić się dalej w ich pieczeniu i wymyślać nowe smaki:). Wszystkie nowe babeczki jakie zrobię umieszczę na blogu.
Dziś zrobiłam czekoladowe, a nawet bardzo czekoladowe. Dostałam ten przepis od znajomej.


Składniki:
- 300 g mąki
- 130 g cukru (można dać mniej bo są bardzo słodkie)
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 300 ml maślanki
- 100 ml oleju
- 1 jajko
- 250 g czekolady mlecznej (albo gorzkiej co kto lubi)
- 2-3 łyżki kakao

Czekoladę kroimy na mniejsze kawałki. Mąkę, cukier, kakao, proszek i 150 g czekolady łączymy w misce; a następnie dodajemy maślankę, olej i jajko. Mieszamy chwilę, aby składniki się połączyły. 100g czekolady umieszczamy na muffinkach, i wciskamy ją lekko w ciasto. Pieczemy w 200 stopniach, 20 - 25 minut.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz