piątek, 17 lutego 2012

Kotleciki ryżowe

Kotleciki ryżowe sosem pomidorowym


Dziś piątek, więc szukałam pomysłu na danie bezmięsne. Na naleśniki, nie miałam ochoty, na sos z makaronem też nie, i padło na kotleciki ryżowe. Znalazłam je niedawno na blogu Aromatyczne Inspiracje. Trochę dodałam od siebie i pozmieniałam produkty. Wyszły bardzo dobre.


Składniki
- 2 woreczki ryżu
- bulion warzywny
- 3 łyżki startego żółtego sera (ja dałam pleśniowy, może też być topiony)
- cebula
- 3 jaja
- bułka tarta
- oregano
- sól
- pieprz
- wegeta
- magii
- olej

Składniki na sos
- koncentrat, albo przecier pomidorowy
- masło
- sól
- pieprz 
- oregano
- bulion warzywny

Ryż gotujemy w bulionie. Gdy ryż zmięknie wyjmujemy,  wkładamy do miski i czekamy aż ostygnie. Cebulę kroimy w kostkę, i smażymy na złoty kolor (zeszklić). Do ryżu dodajemy cebulę, jajka, bułkę tartą, ,oregano. Przyprawić solą, pieprzem i magii. Formować średniej wielkości kotlety i panierować w bułce. Smażyć na złoty kolor.

W osobnym garnuszku rozpuścić masło, dodać mąkę żeby się zrobiło gęste, dodać rozpuszczoną kostkę rosołową (ja dałam około pół szklanki), mieszać aż zgęstnieje. Przyprawić solą i pieprzem, dodać przecier pomidorowy. Zostawić na gazie aż się zagotuje, i na koniec dodać oregano. 
Kotleciki podawać polane sosem.
Z podanej ilości wyszło mi około 17 kotlecików.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz