poniedziałek, 24 czerwca 2013

Sos czereśniowy



Gdy znalazłam ten przepis na blogu Dorota Smakuje, od razu wiedziałam że go zrobie. Wydał mi się ten sos interesujący i faktycznie wyszedł bardzo bardzo dobry. Można go użyć do naleśników, placuszków, deserów.


Składniki
- pół kilograma czereśni
- łyżka cukru
- sok z jednej cytryny
- łyżka octu balsamicznego (pominęłam bo nie miałam)
- szczypta cynamonu
- szczypta kardamonu
- szczypta świeżo zmielonego pieprzu u mnie zielonego  Skworcu


Czereśnie myjemy, drylujemy i wkładamy do rondelka.
Dodajemy resztę składników.
Zaczynamy gotować na wolnym ogniu, a kiedy czereśnie puszczą sok gotujemy na większym aż sos zgęstnieje i odparuje.
Miksujemy do ulubionej konsystencji.
Z pół kilograma czereśni wyszedł mi jeden mały słoiczek. Ale mam zamiar zrobić ten sos jeszcze raz ale z dodatkiem soku z cytryny i pomarańczy:).



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz