poniedziałek, 8 października 2012

Pizza z kurczakiem z papirusa w ziołach prowansalskich z jajkiem i kukurydzą



Długo się zastanawiałam co zrobić z kurczaka w papirusie, aż wpadłam na pomysł i zrobiłam pizzę. Wyszła bardzo smaczna, sycąca i znikła w tempie ekspresowym:).


Składniki
Na ciasto: (na 3 blachy)
- 900 g mąki
- 1,5 szklanki wody ciepłej
- 60 g drożdży (więcej niż pół paczki)
- 1,5 łyżeczki soli
- 6 łyżek oliwy
Dodatki:
- Papirus w ziołach prowansalskich
- 3 jajka
- pierś z kurczaka
- kukurydza w puszcze
- koncentrat pomidorowy
- cebula
- kawałek sera żółtego




Ciasto:
Mąkę wsypujemy do miski i robimy w niej dziurę wlewamy pół szklanki wody, pół łyżeczki soli i kruszymy drożdże. Zasypujemy trochę mąką aby wyszedł zacier, i odstawiamy żeby wyrosło. Później dodajemy resztę wody, soli i oliwę. Wszystko mieszamy i wyrabiamy ciasto. Rozkładamy na trzy blachy.
Po rozłożeniu ciasta na blachę, posmarowałam je koncentratem pomidorowym, rozłożyłam cebulę oraz kukurydzę. W między czasie na patelni usmażyłam pierś z kurczaka w papirusie, oraz ugotowałam jajka. Gdy pierś mi ostygła pokroiłam ją w większą kostkę, a jaka ostudziła, obrałam i pokroiłam na plasterki. Włożyłam wszystko na pizzę i posypałam startym żółtym serem. Piekłam w piekarniku 30 minut w 200 stopniach.



2 komentarze: