środa, 25 września 2013

Spaghetti w sosie pomidorowym z pulpecikami



Bardzo lubię spaghetti ale jakoś ostatnio o nim zapomniałam i nie robiła. W tej wersji z pulpecikami jadłam pierwszy raz i bardzo mi zasmakowało.



Składniki
- makaron spaghetti Czaniecki
- 500 g mięsa mielonego
- 2 łyżki żółtego sera
- ząbek czosnku
- 1 łyżeczka oregano
- jajko
- 3 łyżki bułki tartej
- sól
- pieprz
Sos:
- 2 puszki pomidorów
- 2 łyżki oliwy
- 2 łyżeczki oregano
- 2 ząbki czosnku


Makaron ugotować według wskazań na opakowaniu.
Najpierw przygotowujemy sos. Do garnuszka wkładamy pomidory, oregano i czosnek i podgrzewamy na wolnym ogniu około godziny, aż sos zgęstnieje a pomidory się rozpadną (ja trochę je zmiksowałam).
Gdy sos już się gotuje przystępujemy do robienia pulpecików. Mięso wkładamy do miski dodajemy żółty starty ser, zmiażdżony ząbek czosnku, oregano, jajko i bułkę tartą. Wszystko mieszamy ze sobą najlepiej rękoma, próbujemy czy jest dobrze przyprawione. Gdy uznamy że jest dobre formujemy małe kotleciki i są dwie opcje: możemy je podsmażyć trochę na patelni (ja tak zrobiłam), albo wkładamy je do sosu i gotujemy w nim około 20 - 30 minut.
Nakładamy na talerze i jemy:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz