czwartek, 8 sierpnia 2013

Ogórki z curry



Uwielbiamy z mężem ogórki, dlatego w tym roku postanowiłam je zrobić. Robiłam je pierwszy raz i są naprawdę smaczne. Zrobiłam 18 słoiczków - takich jak na zdjęciu.


Składniki (na 8 słoiczków)
- 2,5 kg ogórków
- 5 cebul
- 1 szklanka octu
- 1 litr wody
- 1,5 szklanki cukru
- 1,5 łyżki soli 
- 2,5 łyżeczki gorczycy
- 2 łyżeczki curry
- liść selera lub korzenia


Ogórki kroimy na 4 części - chyba że są duże to na więcej.
Cebulę pokroić w krążki i włożyć do garnka. Do garnka dodać wodę, ocet, cukier, sól, gorczycę i curry i zagotować.
Na dno każdego słoika włożyć cebulę z zalewy i liść selera - na to powkładać pionowo ogórki i zalać zalewą.
Pozakręcać słoiki i pasteryzować w garnku z wodą od 7 do 10 minut.

4 komentarze:

  1. Robię podobne:)i ja obieram :)Te ogóreczki są pyszne !!
    pozddrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobre, tylko ja dodaję liść selera a nie liść selery(bo seler to rodzaj męski)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, mój błąd:). A tak dla wiadomości następnym razem się podpisz anonimie!!

      Usuń