wtorek, 20 sierpnia 2013

Kurczak z gruszką i gorgonzolą z ziemniaczkami i pomidorkami koktajlowymi



Obiad ten powstał na moje urodzinki które były wczoraj. Długo się zastanawiałam co mam zrobić, aż w końcu wpadłam na pomysł, aby połączyć kurczaka gruszkę i gorgonzolę i pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę:). Uwielbiam takie połączenia. A jeszcze do tego smak dopełniło Wino Celebro półwytrawne.


Składniki
- pierś z kurczaka
- pomidorki cherry
- 5 większych ziemniaków
- ser gorgonzola
- gruszka
- łyżka masła
- 3/4 szklanki oleju
- 2 łyżki rozmarynu (u mnie suszony)
-  2 łyżeczki sos worcestershire
- wino Celebro białe półwytrawne


Pierś z kurczaka przygotowujemy wieczorem i wkładamy do marynaty. Pierś przecinamy wzdłuż na pół i wkładamy do miski zalewamy ją olejem i sosem worcestershire o raz posypujemy rozmarynem i odstawiamy do lodówki.
Na drugi dzień odsączamy pierś z marynaty i albo smażymy na patelni grillowej albo tak jak ja w piekarniku.
Gruszkę obieramy i kroimy na plastry oraz podsmażamy na łyżce masła
Pierś trzymamy  w piekarniku około 10 minut po czym układamy po plasterku gruszki i trzymamy około minuty. Po minucie na każdą gruszkę wkładamy ser i również trzymamy w piekarniku minutę aby ser się nie rozlał na boki.
Ziemniaki można ugotować. Ja smażyłam w piekarniku około godziny z rozmarynem i łyżką oleju.





4 komentarze:

  1. Monika spóźnione, ale szczere życzenia urodzinowe: wiele radości z gotowania i rodzinnego życia. Bardzo zacny obiadek, muszę wypróbować to połączenie smaków: gruszka-gorgonzola. Tak się zastanawiam, czy zdjęcia mogłyby być nieco większe u Ciebie, aby móc lepiej zobaczyć szczegóły ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia:). Połączenie jest super więc polecam spróbować:). A co do zdjęć niestety nie mogę bo zablokowali mi miejsca i muszę dawać mniejsze:(. Ale mogę Ci podesłać na maila:)

      Usuń
  2. gorgonzola ze wszystkim dobrze smakuje. :)

    OdpowiedzUsuń