piątek, 29 listopada 2013

Ciasteczka z czekoladą



Bardzo dobre i smaczne ciasteczka. Znalazłam je w książce Nigelli Lawson "kuchnia - przepisy z serca domu". Jedynie co miałam  to za mało groszków i nie wyszły aż tak czekoladowe jak chciałam, ale i tak pyszne:)

Składniki:
- 150 g miękkiego masła
- 125 g jasnego cukru trzcinowego
- 100 g miałkiego cukru
- 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
- 1 jajko z lodówki
- 1 żółtko z lodówki
- 300 g mąki
- 1/2 proszku do pieczenia
- 320 g łezek czekoladowych (miałam tylko 100 g:))


Rozgrzej piekarnik do 170 stopni. Wyłóż blachę papierem do pieczenia.
Roztop masło w rondelku i odstaw, żeby trochę przestygło. Wsyp cukier trzcinowy oraz miałki do miski, zalej  lekko przestudzonym płynnym masłem i dobrze wymieszaj.
Dodaj ekstrakt waniliowy, jajko i żółtko, po czym mieszaj do uzyskania lekkiej i kremowej masy.
Powoli wmieszaj mąkę i proszek do pieczenia, aby tylko składniki się połączyły, dodaj kawałki czekolady i przemieszaj.
 Miarką albo łyżką do lodów nakładaj masę na blachę w odstępach, a resztę ciasta schowaj do lodówki.
Piecz ciasteczka 15 - 17 minut w rozgrzanym piekarniku, aż lekko się na krawędziach zrumienią.

2 komentarze:

  1. witam! czy mogę wiedziec co to jest miałka?

    OdpowiedzUsuń
  2. Miękkie masło, źle napisałam zaraz poprawię:)

    OdpowiedzUsuń