czwartek, 31 stycznia 2013

Placek z daktylami



Placek na maślance z daktylami, okazał się strzałem w dziesiątkę. Daktyle są przepyszne, nie myślałam że aż tak będą mi smakować. Polecam je każdemu mi smakiem przypominały orzechy.


Składniki
- 2,5 szklanki mąki
- 1 szklanka maślanki
- 2 jajka
- 3/4 szklanki cukru
- 1 cukier waniliowy
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- opakowanie suszonych daktyli Skworcu


Jajko utrzeć mikserem z cukrem i cukrem waniliowym. Gdy jajka zrobią się jasne i nie będzie czuć cukru dodawać po trochu mąkę z proszkiem do pieczenia, gdy zrobi się masa mocno gęsta dodać maślankę i tak na przemian. Przelać ciasto na blachę i na wierzch włożyć daktyle. Piec w 180 stopniach około 40 minut.




2 komentarze:

  1. O, podoba mi się ten przepis :) Uwielbiam daktyle, a ciasto z nimi na pewno smakuje wspaniale.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja również uwielbiam daktyle mmm a ciasto musi być pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń