czwartek, 24 stycznia 2013

Ciasteczka cynamonowe i piernikowe



Gdy znalazłam przepis na te ciasteczka to od razu wiedziałam, że muszę je zrobić. Ponieważ jest bardzo łatwy i robi się je bardzo ale to bardzo szybko. Przepis ten znalazłam na blogu Dorota Smakuje, autorka bloga zrobiła ciasteczka anyżowe. Ja niestety nie mogłam ich znaleźć w żadnym sklepie więc zrobiłam o innym smaku.


Składniki
- 2 łyżeczki cynamonu i przyprawy do piernika
- 2,5 szklanki mąki
- 200 g masła
- pół szklanki cukru
- pół łyżeczki proszku do pieczenia
- jajko
- szczypta soli
- lukier zielony Dr. Oetker
- pisaki Dr. Oetker


Mąkę wraz z proszkiem do pieczenia sypiemy do miski. Wbijamy jajko, dodajemy masło pokrojone w kostkę, sól, cukier, cynamon i przyprawę do piernika.. Zagniatamy szybko ciasto, po czym wkładamy je na 30 minut do lodówki. Po wyjęciu z lodówki wałkujemy je i wycinamy ciasteczka. Pieczemy 15 minut w 180 stopniach.





2 komentarze: