sobota, 21 grudnia 2013

Pierniczki



Pierniczki te przygotowuję już któreś święta i są świetne:). Zachowują długo miękkość. Jedynie co to ciasto trzeba zarobić co najmniej dwa tygodnie wcześniej. Ja w tym roku się zagapiłam i ciasto zarobiłam tydzień temu, ale mimo to pierniczki wyszły wspaniałe:).


Składniki
- 1 i 1/2 szklanki cukru
- pół szklanki ciepłej wody
- kostka margaryny
- 1 sztuczny mały miód
- 4 jajka
- 2 łyżki cukru
- 2 łyżki kawy (fusiastej:))
- 2 łyżki kakao
- 1 łyżkę przyprawy do pierników
- kilo mąki
- 2 łyżeczki amoniaku


1 i 1/2 szklanki cukru przepalić (na karmel), dodać pół szklanki ciepłej wody, kostkę margaryny i miód - mieszać i poczekać aż wszystko się rozpuści. Poczekać aż ostygnie.
Jajka ubić z dwoma łyżkami cukru, dodać kawę i kakao oraz przyprawę do pierników i mąkę - wszystko mieszać ręcznie - najlepiej z pomocą męża Bo ciasto jest bardzo zwarte i mi było ciężko samej robić:). Na koniec dodać amoniak i odstawić na co najmniej tydzień!
Po tym czasie ciasto wałkować i wycinać pierniczki. Piec w 200 stopniach około 10 minut.






1 komentarz:

  1. Ja też dziś będę robiła pierniczki, ale moje ciasto musiało leżeć tylko 24 godziny.... jak zrobię zdjęcia to będą na blogu:)

    OdpowiedzUsuń