poniedziałek, 7 lipca 2014

Muffinki z czereśniami



Muffinki z czereśniami przygotowałam specjalnie na akcję, która trwa u Domi. Ale także z okazji imienin mojego mężusia :). A przepis ten znalazłam na blogu Kuchnia Szeroko Otwarta.


"Muffinkowo IV u Domi w Kuchni"

Składniki
- 200 g czereśni
- 1 i 1/2 szklanki mąki
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 3/4 szklanki cukru
- 2 łyżki cukru waniliowego
- jajko
- 1/2 szklanki mleka
- 1/3 szklanki oleju
- łyżeczka ekstraktu waniliowego
Kruszonka
- 80 g mąki
- 40 g zimnego masła
- 40 g cukru
-  2 łyżeczki cukru waniliowego


Zagnieść wszystkie składniki na kruszonkę i odstawić do lodówki.
Czereśnie umyć i wydrylować.
W jednej misce mieszamy składniki suche: mąkę, proszek do pieczenia, cukier i cukier waniliowy.
W drugiej misce mieszamy składniki mokre: mleko, olej oraz ekstrakt waniliowy.
Do składników mokrych dodać suche i wymieszać niedbale.
Dodać czereśnie i przemieszać
Ciasto nakładać do papilotek, na to nałożyć kruszonkę.
Piec w 200 stopniach 20 - 25 minut.









2 komentarze:

  1. Wszystkiego najlepszego dla Męża :) a muffiny jak zawsze pyszne :) z czereśniami jeszcze nie miałam okazji spróbować :(

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie, ja też nie robiłam jeszcze muffinów z czereśniami, a te wyglądają zachęcająco :)

    Dziękuję za zgłoszenie do akcji!

    OdpowiedzUsuń